FAQ

Op deze pagina de meest gestelde vragen over het Slimme laadplein in Hoofddorp

Mijn laadpas werkt niet hoe komt dat?

Het laadplein maakt gebruikt van zogenaamde roaming overeenkomsten met verschillende laadpasaanbieders. Inmiddels worden de meeste aanbieders geaccepteerd. Er zijn uitzonderingen, werkt de laadpas niet dan vernemen we graag wie de aanbieder is.

Ik wil laden maar de sessie start niet, hoe komt dat?

Het kan zijn dat de laadpas niet wordt geaccepteerd, de display kleurt dan rood. Het is ook mogelijk dat de auto nog geen energie accepteert, de auto staat dan mogelijk ingesteld op uitgesteld laden, de display kleurt dan geel.

Wat wordt bedoeld met de blauwe en groene aanduiding in het display?

Dit geeft aan of het toegestaan is om met alle soorten auto’s te parkeren of dat deze uitsluitend vrij is voor elektrische laden. Blauw is uitsluitend elektrisch laden en bij groen is het (kort) parkeren toegestaan voor alle soorten auto’s.

Ik wil met mijn elektrische auto laden maar alle plekken waren bezet, hoe kan dit?

Dit is in principe alleen mogelijk als het plein vol staat met elektrisch ladende auto’s. Het parkeersysteem zorgt ervoor dat er altijd 2 plekken beschikbaar zijn voor elektrisch laden. We monitoren op foutief parkeren en delen indien nodig briefjes uit om mensen die parkeren op plekken die gereserveerd zijn voor laden erop te attenderen dat dit niet de bedoeling is. We merken dat het steeds beter gaat, maar een enkele vergissing of moedwillige foutparkeerder kunnen we niet voorkomen.

Het blauwe licht knippert, wat betekent dit?

Er is een auto gaan parkeren op een plek gereserveerd voor elektrisch laden (blauw licht), en er is geen laadsessie gestart. Dit is oneigenlijk gebruik van de parkeerplek. Een auto die niet gaat laden mag alleen parkeren bij groen licht.